Barion Pixel

Cui prodest?

Cui prodest?


Cui prodest scelus, is fecit.; azaz: „Akinek hasznára van a bűntett, az a tettes” (Seneca: Medea c. művéből)

Megkaptuk és elolvastuk azt a tájékoztató levelet, amelyet az egyik tagunknak küldött az E.ON (s azóta többen kaptak hasonló levelet a saját áramszolgáltatójuktól).
A tájékoztató levélből több minden kiderül és sajnos a legsötétebb sejtelmeinket látjuk ‘formába’ öntve!

Lásd még: https://anep.hu/nyiltlevel/

Mielőtt ezekre rátérnénk megerősítjük magunkban és magunknak, hogy ennek a csoportnak a tagjai:

  • NEM FOGADJÁK EL A 10 ÉVET,
  • NEM FOGADJÁK EL ‘PIACI’ ÁRNAK AZ 5 FT-OT, MERT EZEKET A MAGYAR KORMÁNYRA SEM KÉNYSZERÍTI RÁ SENKI, ILYEN EU-s ELVÁRÁS, AJÁNLÁS, SZABÁLY NINCS!
  • AMIT A MAGYAR KORMÁNY RÁKÉNYSZERÍT A MEGLÉVŐ NAPELEMRENDSZER TULAJDONOSOKRA AZ MEGINGATJA A JOGBIZTONSÁGBA ÉS A MAGÁNTULAJDON SZENTSÉGÉBE VETETT HITÜNKET!


Céljaink: 
https://anep.hu/misszionk-es-celjaink/

A tájékoztató levélben NINCS HIVATKOZÁS EGYETLEN EGY JOGSZABÁLYRA, RENDELETRE SEM! Ezt írják: “…a jelenlegi szaldó elszámolást felváltja az úgynevezett bruttó elszámolás.” Ennyi. Hivatkozás, jogszabályi hely: NINCS.

A tájékoztató levélből kiderül, hogy a ’10 évet’ a HMKE-s rendszer üzembehelyezésétől akarják számolni (a 10 év letelte után a következő naptári hónaptól). A bruttó elszámolásról konkrét számok nélkül ír az áramszolgáltató.

Kiderült az is, hogy a bruttó elszámolásra való áttérítés előtt lezárják a partner szaldó elszámolású szerződését és elkészítenek egy elszámolószámlát (ezzel az utolsó szaldós év az éves leolvasás előtt ‘tört év’ lesz, s már ekkor elveszti az éves szaldó előnyeit).

A következő hónaptól naptári hónapos leolvasást ígér az áramszolgáltató (az elszámolási adatokat távleolvasással vagy helyszíni leolvasással kívánja rögzíteni, ami elég érdekes lesz, tekintve, hogy jelentősen különböznek a mérőórák egymástól) és kizárja az eddigi gyakorlatban kiválóan működő részszámlás elszámolást és a mérőórás-diktálást is.

A bruttó elszámolásban készült számlák tartalmát viszont pontosan leírják. “….kiszámlázzuk a vételezett energia teljes mennyiségét, másrészt megjelenítjük a betáplálás teljes mennyiségét a számlán.”

‘Kiszámlázzák’ rhd-val együtt, amit be kell fizetni és ‘megjelenítik’, mint betáplált mennyiséget, ám a mennyiség átvételi árát nem írják meg és nem ígérik, hogy elutalják automatikusan az összeget.

A betáplálás visszautalását ugyanis külön kell majd kérni egy januárban megjelenő és kiküldésre kerülő nyomtatványon (a számla köteles HMKE-s tulajdonosoknak számlát is kell majd kiállítani, a nem számlaköteleseknek nem kell számlát kiállítani, ők egyszer nyilatkoznak és minden hónapban érkezik a betáplálás utáni összeg hozzájuk; tőlük csak levonják az ún. szja.-előleget – s ezzel önadózóvá válnak -, amely miatt a további ügyintézésről mindenki kérdezze meg a saját könyvelőjét, ha van…). 

Cui prodest? Kinek érdeke mindez? EZ NEM A NÉP ÉRDEKE, HANEM A MAGYAR KORMÁNYÉ ÉS AZ ÁRAMSZOLGÁLTATÓKÉ!

Követeljük a 10 éves időhatár azonnali eltörlését és az éves szaldó-elszámolás fennmaradását addig, amíg a napelemrendszer tulajdonosa inverter-teljesítmény módosulással együtt járó műszaki átalakításról nem dönt!

Követeljük a tervezett 5 Ft/kWh átvételi ár azonnali eltörlését!

Követeljük, hogy az átvételi ár meghatározásánál vezessék be az ún. ’rezsivédett’ A1-es áramtarifához százalékban rögzített átvételi árat (legalább 80%-os induló mértékkel, tehát a hálózatba kitáplált villamosáramot legalább a 24-25,-Ft/kWh áron vegyék át a bruttos elszámolási rendszerben)!

Követeljük, hogy az Energiaügyi Minisztérium rendeletben rögzítse, hogy a bruttó elszámolásban lévő ügyfeleknél a hálózatba való betáplálás után rendszerhasználati díj (s ehhez hasonló díjtípus) nem kerülhet felszámolásra!

Követeljük, hogy a Magyar Kormány – összhangban az ország által vállalt klíma célokkal – kiszámítható és stabil gazdasági környezetet teremtsen meg a megújuló energetikai iparágban működő gazdasági társaságok számára (elsősorban a kivitelezőkre és garanciális illetve szavatossági munkákat végző cégekre gondolunk)!
Ezt tekintjük a hosszútávú energetikai beruházásaink műszaki karbantartásának és biztonságos működtetésének garanciájaként.

Javaslataink MINDENKI felé:

a 2024-es önkormányzati választásokon induló helyi jelöltektől kérdezzétek meg, hogy támogatja-e a jelölt az un. energiaközösség(ek) létrehozását a településeteken? ha igen: hogyan tudnátok őt ebben támogatni? ha nem: egy szavazattal kevesebb jusson neki!;
minden lehetséges fórumon, helyi médiában, baráti beszélgetésben (bárhol és bármikor) tájékoztassátok az embereket, hogy ti vagytok azok a napelem tulajdonosok, akiket a Magyar Kormány önös érdekeit előtérbe tolva ellehetetlenít, ti vagytok azok, akik a Magyar Kormány ígéreteit elhittétek, annak megfelelően terveztetek hosszútávra szóló energetikai beruházásaitokkal.  Ti vagytok azok, akik a betáplálással enyhíteni tudnátok az országban folyamatosan növekvő áram-import igényen, ám az ország vezetése az erre irányuló törekvéseket nem csak nem támogatja, hanem a szabályozói környezetet úgy tartja fenn, hogy gátolja a HMKE-s rendszerek helyi összekapcsolását (energiaközösségek);
– s végül kérjétek meg a helyi parlamenti képviselőtöket írásban – úgy nyoma marad -, hogy járjon el a Magyar Kormányt támogató 133 bátor képviselő társánál és segítségükkel érjék el, hogy a Magyar Kormány adjon visszanem térítendő támogatást a meglévő napelemrendszer tulajdonosok részére energiatárolók beszerzésére, működtetésére és a helyi közösség javára történő villamosenergia termelésre.

Cui prodest? Kinek érdeke? : Ez A NÉP és az ORSZÁG érdeke.

NEM HÁTRÁLUNK! Érdekeinket jogi úton is képviselni fogjuk!

A NÉP nevében: Az adminok.

Megosztás: