Barion Pixel

Gyakran Ismételt Kérdések

Gyakran Ismételt Kérdések

 

  1. „Kik vagyunk mi és mik céljaink”?
  • Nincs 10 év! Nincs 5 Ft! Ezeket az intézkedéseket vissza kell vonni! Mert ezek politikai termékek, és bármikor megváltoztathatják őket! ❌
  • A HMKE-s tulajdonosok érdekében küzdünk a 2024.01.01-től életbe lépő (az éves szaldós elszámolás visszamenőleges módosítását elvégző) rendeletek eltörléséért! ❌
  • Küzdünk az energiaközösségek létrehozásáért! ??
  • Küzdünk olyan dinamikus árszabályozásért, melyben a napelemrendszer tulajdonosok tisztességes és versenyképes árat kapnak az általuk termelt áramért, s amely igazodik a piaci körülményekhez. ?✅

További információkat rólunk és céljainkról a www.anep.hu/kik-vagyunk-mi weboldalon találhattok.

 

  1. „Hogyan tudom támogatni az egyesületet?”

Amennyiben szeretnéd támogatni tevékenységünket, azt az alábbi bankszámlaszámra történő utalással teheted meg:

Egyesületünk bankszámlaszáma: 16200656-10002632 (MagNet Közösségi Bank Zrt.)
IBAN: HU07162006561000263200000000
SWIFT: HBWEHUHB
Név: NÉP Egyesület

https://anep.hu/tamogass-minket/

 

  1. „Hogyan válhatok pártoló taggá és mi ennek a folyamata?”

Ha szeretnél Pártoló tagként csatlakozni egyesületünkhöz, csak néhány adatot kell megadnod. Küldd el nekünk a nevedet, az e-mail címedet, és bármilyen igazolást az anyagi támogatásodról.

Minden támogatás, legyen az nagy vagy kicsi, hatalmas segítség számunkra a céljaink eléréséhez. Ha további részleteket szeretnél megtudni a támogatással kapcsolatban, kérlek, látogasd meg a következő linket: https://anep.hu/tamogass-minket/

 

  1. „Hogyan válhatok rendes taggá és mi ennek a folyamata?”

A kezdeti időszakban rendes egyesületi tagként csatlakozni nem lesz lehetőség, de már fél év múlva is megnyithatjuk a teljes taggá válás lehetőségét bárkinek, amint lezajlott az a rendkívüli néhány hónap, amire készülünk.
Érdemes kiemelni, hogy az egyesület létrehozása csupán eszköz, nem pedig cél önmagában. Ezáltal válik lehetővé számunkra, hogy támogatásokat fogadhassunk el törvényes kereteken belül, hivatalosan megállapodásokat kössünk az ügyvédekkel a szükséges jogi tevékenységek elvégzésére, és jogszerűen finanszírozhassuk a kiadásainkat.

 

  1. “Mikorra válik nyilvánossá az alapszabály, a székhely és a többi információ? Mi az oka annak, hogy ezek még nem publikusak?”

Az egyesületünk alapszabályát a törvényszéki nyilvántartásba vétel előtt nem tudjuk nyilvánosságra hozni. Ennek oka, hogy a nyilvántartásba vételi eljárás során, ha szükségessé válnak hiánypótlások, az alapszabály módosulhat. Ezért a dokumentumot jelenleg csak tervezetként kezeljük.

Az egyesületünk elnöke Balázs Géza.

Törvényszéki nyilvántartásba vételig az egyesület lajstromszáma: 1100/Pk.60006/2024

A közhasznú jogállás eléréséhez szükséges előfeltételek már megvannak, de a teljes folyamat befejezése a nyilvántartásba vétellel kezdődik és több lépést igényel.

 

  1. „Mi volt az eredménye az ügyvédi konzultációnak? Milyen jogi intézkedésekre számíthatunk?”

Három csoporttag, köztük Hatalák Katalin és Szűcs István, valamint egy névtelenséget kérő tag, önként jelentkezett az ügyvédi konzultációra, ahogy az adminisztrátorok kérték. Köszönjük nekik az elkötelezettségüket.

A találkozó előtt a három csoporttag tájékozódott a csoport történetéről és működéséről, és előre írásban kérdéseket küldtek az ügyvédeknek, hogy előkészítsék a konzultáció hatékony lebonyolítását. A konzultáción két fő témát tárgyaltak: az érdekvédelmi egyesület alapításának lehetőségeit és konkrét jogi lépéseket.

Az ügyvédeink tanácsára úgy döntöttünk, hogy nem hozzuk nyilvánosságra a jogi eljárásra vonatkozó terveinket, amíg azok előkészítése be nem fejeződik. Ennek oka, hogy a korai nyilvánosságra hozatal károsan befolyásolhatja ügyünket, és jelentősen csökkentheti sikerünk esélyét. Így, ha túl korán tennénk közzé a terveinket, az egész folyamatnak aligha lenne értelme.

Hamarosan, várhatóan március elejéig, teljes egészében nyilvánosságra hozzuk és hozzáférhetővé tesszük azt a jogi folyamatot, amit a napelem tulajdonosok megtehetnek a mai jogszabályi környezetben. Minden résztvevőnek lesz feladata, senki sem marad ki. Fel kell készülnünk egy esetlegesen több éves jogi harcra is.

 

  1. „Mi az oka annak, hogy az ügyvédi iroda neve még nem került nyilvánosságra? És mikorra várható a közzététele?”

A jogi képviseletet nyújtó iroda nevét is hamarosan közzétesszük, együtt a jogi eljárás részleteinek ismertetésével – addig, hogy az ügyvédek zavartalanul végezhessék munkájukat, ezt az információt sem hozzuk nyilvánosságra.

 

  1. “Milyen célokra használják fel a támogatást?
  • Az ügyvédi munkadíjakra
  • Azon hirdetések finanszírozására, amelyek révén elérjük azokat, akiket hasonlóan érint ez az ügy, így új támogatókat vonzunk, mivel együtt erősebbek vagyunk

Az egyesületünk elsősorban önkéntesek és tagok által befektetett idővel működik, de sajnos nem tudunk minden területen önállóan megfelelni, így bizonyos esetekben külső segítségre szorulunk.

Célunk, hogy minél szélesebb körben ismertté váljunk, amihez hirdetésekre van szükségünk. Jelenleg Facebookon és Google-on hirdetünk, és tervezzük a YouTube és TikTok felületeken való megjelenést is. A hirdetések költségeit támogatásokból fedezzük, ami lehetővé teszi számunkra, hogy folyamatosan bővítsük ismertségünket. Digitális tartalmainkhoz szükséges szoftverekért is fizetnünk kell, mivel ezek nem egyéni felhasználásra vannak.

Az ügyvédi költségek jelentik a legnagyobb kiadásunkat, amely hosszú és bonyolult jogi folyamatokra megy el.

A várható ügyvédi költségek 4,5 millió forintot tesznek ki májusig, ami két jelentős jogi mérföldkő elérését foglalja magában. Ügyvédeink lelkiismeretes munkáját pontos fizetési határidőkkel honoráljuk, ami jelentős anyagi terhet jelent.

Minden támogatás, nagy vagy kicsi, hatalmas segítség számunkra a céljaink eléréséhez. Ha jut akár egy, kettő, vagy több munkaórányi díjra is, de ha csak öt percnyit utalsz, az is jelentőséget hordoz – minden hozzájárulás számít.

 

  1. „Miért nincs fix összeg?”

Mint egyesület, sajnos nem tudunk konkrét összeget ajánlani bárkinek, mert ez kizárólag a rendes tagsági díjaknál megvalósítható. Jelenleg azonban adminisztratív okokból kifolyólag a rendes tagként belépni még nem lehetséges.

Kimutatás az eddigi támogatásokból ((2024.02.19. bankzártáig):
Támogatások száma: 356
Támogatók száma: 333
Pontosan egyszer utalók száma: 310
Pontosan kétszer utalók száma: 23
Több, mint kétszer utalók száma: 0
Utalások teljes összege (2024.02.19. bankzártáig): 3.463.005 forint
Átlagos utalt összeg: 9.728 forint
Minimális utalt összeg: 500 forint
Maximális utalt összeg: 100.000 forint
Szórás: 9.695 forint
Közönségdíjra jelölt, 5 forintra végződő utalások száma: 1

 

  1. Kaptam egy “Nyilatkozat a betáplálás elszámolásáról” nevű dokumentumot a szolgáltatómtól. Alá kellene írnom, vagy nem?

Ellentmondásos információkat közölt a szolgáltató arról, hogy ezt csak a már bruttós elszámolásba átkerült felhasználókkal, vagy épp ellenkezőleg: a még szaldó elszámolásban levő felhasználókkal írattatják-e alá! Az ügyvédek azt kérik, hogy az érintettek kérjenek egy (írásbeli) állásfoglalást arról a szolgáltatótól, hogy van-e más lehetőségük, minthogy kitöltik ezt a nyilatkozatot és kérelmezik az átállást. Ide küldjétek a válaszokat: napelem@anep.hu Láttunk már más esetben is ilyet, hogy egy valójában kötelező jogszabályi előírást így próbáltak “legitimálni”, jó lenne, ha lenne válasz, ami arról szól, hogy ténylegesen nincs más lehetőségük, minthogy ezt kitöltsék.

 

Megosztás: